ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ СИСТЕМИ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
ІКТ поєднують у собі багато компонентів, необхідних для успішного навчання
школярів. Це і відео, й анімація, і графіка, і звук. Грамотне використання
комп'ютера допомагає вирішити дефіцит наочного приладдя, перетворити традиційні
навчальні предмети, оптимізувавши процеси розуміння й запам'ятовування
навчального матеріалу, а головне, піднявши на незмірно вищий рівень інтерес до
предмета «Музичне мистецтво». Крім того, фрагменти уроків, на яких використовуються мультимедійні технології,
відбивають один з головних принципів створення сучасного уроку - принцип
фасцинації (принцип привабливості).
Однією з актуальних проблем
музичної освіти є розробка комп'ютерних програм, які забезпечують ефективну
динамічність опанування молодшими школярами шкільного курсу з музичного
мистецтва, елементами якого є „слухання”, „розуміння”, „створювання”,
„виконання” музичних творів. Молодшим школярам надається
можливість:
· знаходити, вивчати та усвідомлювати поняття „звук” як
феномен, що функціонує у навколишньому середовищі; експериментувати з джерелами звукоутворення; здійснювати запис різних видів
звукозображальної інформації; імітувати звуки, знаходити нове звучання;
створювати звукові розповіді або вільні звукові композиції з метою реалізації своїх ідей та
прояву в такій формі особистісних думок, почуттів; створювати шумові ефекти; використовувати звукову палітру
для супроводу поетичного тексту;
· одержувати знання про музичні інструменти, вивчаючи їх будову, визначати функціональне
призначення, діапазон, тембр, принципи звукоутворення;
· імпровізувати, створюючи власні звукові імпровізаційні
мініатюри, окремі мелодії й тексти;
· аранжувати мелодії, використовуючи звучання різних
інструментів, голосу та інших джерел звукоутворення;
· вивчати музику різних стилів, напрямів, жанрів.
Комп'ютеризація системи музичної освіти надає можливість
учням:
ü набувати нову музичну інформацію;
ü створювати музичні композиції;
ü здійснювати інструментально-тембральне озвучення музичних
фрагментів, композиційних мініатюр;
ü зберігати інформацію для подальшої музично-навчальної діяльності.
Мета впливу музики на виховання
дітей - це залучення до музичної
культури в цілому. Вплив музики на формування особистості дитини в
розвитку творчої діяльності дітей дуже великий. Музика, як і будь-яке
мистецтво, здатна впливати на всебічний розвиток особистості дитини, спонукати
до творчої діяльності.
Музичне виховання має відповідати основним
вимогам:
v бути загальним, охоплювати всіх дітей
v бути всебічним, гармонійно розвивати всі сторони
формування особистості дитини.
Комп’ютерні технології в
сучасній системі освіти розглядаються як один із необхідних засобів професійної
діяльності вчителя. Інформаційні технології активно використовуються в усіх
галузях науки й освіти.
Процес
використання комп’ютерних технологій поєднує такі складові:
а) комп’ютерні технології у викладанні музичного
мистецтва;
б) комп’ютерні технології в
музичній діяльності школярів.
Використання
комп’ютера на уроках музичного мистецтва здійснюється за такими напрямками:
· застосування мультимедійного проектора на уроці, в
презентаціях, що дає можливість більш ретельного відбору матеріалу, робить
візуальний ряд більш якісним і разом з тим дозволяє виносити на екран необхідні
терміни, таблиці та схеми;
· використання мультимедійних підручників: комп’ютери,
оснащені мультимедіа, можуть відтворювати одночасно кілька видів інформації
самого різноманітного характеру, що впливає на перспективи розвитку та форми
сучасного процесу навчання. Важливою
властивістю мультимедіа також є інтерактивність, що дає змогу користувачеві
отримати зворотний зв’язок.
Проведення уроків з використанням мультимедійних технологій дає можливість:
ü використовувати ППЗ (Педагогічний програмний
засіб «Музичне мистецтво»)
ü використовувати презентації Microsoft PowerPoint
ü використовувати ПК як засіб для демонстраціїї
наочностей (твори живопису, портрети композиторів,
тощо)
ü прослуховувати музичні твори різних форматів
ü виконання пісень караоке
ü демонстрація фрагментів відеофільмів
ü проводити групове індивідуальне опитування учнів
(тестування, кросворди, тощо)
Моя мета - засобами інформаційних технологій на уроках музики
забезпечити вирішення завдань всебічного розвитку природних, творчих здібностей
учнів, а саме:
v фантазії і художньої уяви;
v асоціативного сприйняття і мислення на основі художнього
і музичного матеріалів;
v розуміння поняття ритму в природі і мистецтві;
v відчуття простору, форми, контрасту, динаміки, кольорової
палітри.
Досягнення
мети можливе через реалізацію конкретних завдань:
· створення творчих робіт;
· виконання пошукової роботи під час вивчення народної
творчості, української музичної культури,
· творчості композиторів світу тощо;
· оформлення результатів своїх досліджень у вигляді методу
проектів за певними темами.
§ музичний програвач;
§ програма для співу караоке;
§ музичний конструктор;
§ музичні енциклопедії;
§ навчальні програми;
Підбір комп’ютерних програм
зорієнтований на методику навчання
музичному мистецтву в школі Нові комп’ютерні технології допомагають учителеві
активізувати творчу уяву учнів, розвивають внутрішню музичну пам’ять,
зацікавленість музикою.
Використання комп'ютерних та інформаційних
технологій є необхідним інструментом для сучасного уроку музики, а також
важливим кроком до виховання гармонійної особистості ХХІ століття.
Немає коментарів:
Дописати коментар