неділю, 6 вересня 2015 р.

Календарне планування 3 кл (за новою програмою)

                                                       Музика. 3 клас.
                           Особливості  музичного мистецтва.  35 годин (4 години – резервні)


№ п/п
  Дата
        Тема
              Теоретичні відомості
 Матеріал для сприймання
            Матеріал для виконання
                                                                             І семестр.
                                          Тема 1. Пісенність, танцювальність, маршовість. ( 9 год )

1.

Пісня, танець, марш перероста-ють у пісенність, танцювальність, маршовість
Пісня, танець, марш.
Музика пісенна, танцювальна, маршова.
Тривалості нот, звукоряд.
Увертюра. Опера «Кармен».
П. Майборода «Пісня про вчительку»
Ж. Бізе. Увертюра до опери «Кармен»
Поспівка  «Ми – третьокласники»
2.

Пісенність, тан-цювальність, мар-шовість як основні властивості музики
Пісенність, танцювальність, маршовість.
Балет «Горбоконик».
Р. Щедрін. «Ніч», «Золоті рибки», «Цар Горох»  із балету «Горбоконик»
«Літо минулося»
 сл. К. Різниченка, муз. Я. Степового
3.

Пісенність
Пісенність. Характер музики.
Симфонічний оркестр.
Е. Гріг «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт»
«Літо минулося»
 сл. К. Різниченка, муз. Я. Степового
4.

Пісенність у вокальній музиці
Опера, дума, кобзар.
М. Лисенко. Дума кобзаря «Ой не чорна то хмара над Вкраїною стала» із опери «Тарас Бульба»
«Дівка Явдошка» (укр. нар. пісня)
5.

Танцювальність
Танцювальність. Симфонія.
Ліга у вокальній музиці.
Звичаї нашого народу (жниварський обряд). Козачок.
Український народний танець «Козачок»
Симфонія невідомого автора (фінал)
«Вийшли в поле косарі» (укр. нар. пісня)
6.

Танцювальність
Танцювальність.
Життя і творчість М. Глінки.
Кастаньєти.
М. Глінка «Арагонська хота»
Поспівка  «Дівчатка ми»
«Вийшли в поле косарі» (укр. нар. пісня)
7.

Маршовість
Маршовість. Оркестр.
Бандура.
Засоби музичної виразності.

Є. Адамцевич «Запорізький марш»
«Гей, там, на горі, Січ іде» (укр. нар. пісня)
«Вийшли в поле косарі» (укр. нар. пісня)
8.

Маршовість у симфонічній музиці
Маршовість. Пісня-марш.
Життя і творчість Л. Бетховена. Симфонія. Симфонічна музика. Симфонічний оркестр.

Л. Бетховен.  «Тема долі», 
ІІІ ч. (уривок) із Симфонії № 5
«Гей, там, на горі, Січ іде» (укр. нар. пісня)

9.

Зустріч пісеннос-ті, танцювальнос-ті, маршовості (узагальнення теми)
Пісенність, танцювальність, маршовість.
Життя і творчість Ф. Шопена.
Прелюдія. Полонез.
Музична вікторина
Ф. Шопен. Прелюдія № 7
Ф. Шопен. Прелюдія № 20
Ф. Шопен. Полонез Ля мажор
Виконання пісень за бажанням
                                                                
                                                                  Тема 2. Інтонація. ( 7 год )
10.

Інтонація
Інтонація в мові, інтонація в музиці.
Скоромовка.
Питальні, стверджувальні, звуконаслідувальні інтонації.
Вірш А. Барто «Базіка»
С. Прокоф’єв “Базіка»
В. Сокальський «Пташка»
«Хто чергові?»
сл. Е. Шварца, муз. Д. Кабалевського
11.

Інтонація
Питальні, стверджувальні, діалогічні, гумористичні інтонації.
Українська народна пісня «Зайчик та Лисичка»
В. Косенко «Гумореска»
«Хто чергові?»
сл. Е. Шварца, муз. Д. Кабалевського
12.

Головна інтонація
Головна інтонація.
Обробка народної пісні.
Дуда. Дударик.
Українська народна пісня в оброб-ці  М. Леонтовича «Дударик»
Е. Гріг  «Весільний день у Трольхаугені»
«Дударик»  (укр. нар. пісня в обробці
М. Леонтовича)
13.

Зерно-інтонація
Зерно-інтонація.
Звичаї нашого народу (обряд щедрування).
Обробка народної пісні.
Л. Бетховен.  ІІІ частина (уривок) із Симфонії  № 5
Українська народна пісня в оброб-ці  М. Леонтовича «Щедрик»
«Щедрик»  (укр. нар. пісня в обробці
М. Леонтовича)
«Ой хто, хто Миколая любить» (укр. нар. пісня)
14.

Виражальні та зображувальні інтонації
Виражальні та зображальні інтонації.
Звичаї нашого народу (обряд колядування).

М. Римський-Корсаков «Політ джмеля» із опери «Казка про царя Салтана»
«Ой хто, хто Миколая любить» (укр. нар. пісня)
«Уставай же, брате» (укр. нар. пісня)
15.

Єдність виражальних та зображальних інтонацій у музичних творах
Єдність виражальних та зображальних інтонацій, засоби музичної виразності
В. Косенко. «Дощик»
В. Кирейко. Опера «Лісова пісня». «Награші Лукаша»
«Уставай же, брате» (укр. нар. пісня)
16.

«Подорож лісовою стежкою до замку «Інтонація» (узагальнення теми)
Підсумок знань
Музична вікторина
Виконання вивчених пісень
                                                            



                                                           ІІ семестр.
                                                        Тема 3. Розвиток музики. (10 год)
17.

Розвиток музики (введення в тему)
Розвиток музики, взаємозв’язок музики з життям, творчість С.Прокоф'єва, симфонічна казка, інструменти симфонічного оркестру
С.Прокоф'єв.
Симфонічна казка «Петрик і Вовк». Тема Петрика

«Чому ведмідь взимку спить»
cл. О.Коваленкова, муз. Л.Кніппера
18.

Прийоми розвитку музики
Прийоми розвитку музики (ладовий, тембровий розвиток), мажор, мінор, динаміка,темп, характер музики, інструменти симфонічного оркестру
С.Прокоф’єв.
Симфонічна казка «Петрик і Вовк». Сцена Петрика і Пташки.
«Гра в слова»
cл. А. Барто, муз. І. Арсєєва
«Чому ведмідь взимку спить»
cл. О.Коваленкова, муз. Л.Кніппера
19.

Прийоми розвитку музики. Жанровий та симфонічний розвиток
Прийоми розвитку музики ( тембровий, динамічний, жанровий, симфонічний), коломийка, рапсодія, групи симфонічного оркестру, творчість Е. Гріга
Е. Гріг. «Ранок»
Г. Майборода.
«Гуцульська рапсодія» (фрагмент)
«Верховино, світку ти наш» (укр. нар. пісня)
20.

Розвиток музики і розвиток образу
Прийоми розвитку музики (динамічний, темповий, виконавський), розвиток образу, творчість Е. Гріга
Е. Гріг «Навесні»
Г. Майборода.
«Гуцульська рапсодія»

«Верховино, світку ти наш» (укр. нар. пісня)
«Грицю, Грицю, до роботи» (укр. нар. пісня)

21.

Розвиток музики і розвиток образу
Прийоми розвитку музики динамічний, тембровий, жанровий, темповий, інтонаційно-мелодичний), розвиток образу, творчість Е. Гріга
Е. Гріг «В печері гірського короля»
«Грицю, Грицю, до роботи» (укр. нар. пісня)

22.

Сюжетний розвиток музики
Сюжетний розвиток музики, музичний діалог, життєвий і творчий шлях С. Гулака-Артемовського
С. Гулак-Артемовський.
Опера «Запорожець за Дунаєм». Дует Карася та Одарки

Повторення вивчених пісень
23.

Інтонаційно-мелодичний розвиток

Інтонаційно-мелодичний розвиток музики, веснянки, життєвий і творчий шлях шлях Ф. Шопена, прелюдія
Ф. Шопен. Прелюдія №7
Ф. Шопен. Прелюдія №20

«Ягілочка» »  (укр. нар. пісня в обробці Я. Степового)
24.

Ладогармонійний розвиток музики

Ладогармонійний розвиток музики, мажор, мінор, творчість Ф. Шуберта
Ф. Шуберт. Вальс ля бемоль мажор
Ф. Шуберт. Алегретто
«Ягілочка» »  (укр. нар. пісня в обробці Я. Степового)
25.

Ой, весна, весна, днем красна

Звичаї нашого народу, веснянки, засоби музичної виразності
М. Лисенко. Опера «Зима і весна». Хор «А вже весна»
«Ягілочка» »  (укр. нар. пісня в обробці Я. Степового)
26.

Розвиток музики (узагальнення теми)
Підсумок знань
Музична вікторина

                                                     


                                            Тема 3. Будова (форми) музики. (9 год)

27.

Будова (форми) музики (введення в тему)
Будова (форми) музики (фрази, частини), одночастинні твори, творчість Е. Гріга
Е. Гріг. «Пісня Сольвейг» І частина
«Гей, там, на горі, Січ іде» (укр. нар. пісня)
«Пастух» (франц. нар. пісня)
28.

Двочастинна будова музики

Двочастинна будова музики, канон
Е. Гріг. «Пісня Сольвейг» (повністю)
«Пастух» (франц. нар. пісня)
29.

Тричастинна будова музики

Тричастинна будова музики, творчість М.Лисенка, експромт
М.Лисенко. «Експромт»
«Соловеєчку, сватку, сватку» (укр. нар. пісня)

30.

Варіації
Форма варіацій
Легенда про калину. Ю. Щуровський. «Варіації на тему укр.. нар. пісні «Ой єсть в лісі калина»
«Ой єсть в лісі калина» (укр. нар. пісня)

31.

Рондо
Форма рондо, творчість О. Бородіна, романс
О. Бородін. Романс «Спляча княжна»

«Класне рондо»
32.

Рондо. Варіації
Форми рондо та варіацій, канон, підголоски, життєвий і творчий шлях В. Моцарта
В. Моцарт. Варіації на тему франц. нар. пісні «Пастух». В. Моцарт. «Рондо в турецькому стилі»

«Ой на горі жито» (укр. нар. пісня)
33.

Три основні групи побудови музичних творів

Три основні групи побудови музичних творів, повторення та контраст, творчість Е. Гріга
Е. Гріг. «Танець Анітри»
«Ой на горі жито» (укр. нар. пісня)
34.

Будова (форми) музики (узагальнення теми)
Підсумок знань
Музична вікторина
Повторення вивчених пісень
35.

Стежками музичного мистецтва
Музика – це мистецтво, що передає почуття, думки й настрої людини та постійно розвивається у звуковому потоці
Тестові завдання



                                                          

Немає коментарів:

Дописати коментар