Музика. 3 клас.
Особливості
музичного
мистецтва. 35 годин (4 години – резервні)
№ п/п
|
Дата
|
Тема
|
Теоретичні відомості
|
Матеріал
для сприймання
|
Матеріал для виконання
|
||
І семестр.
Тема 1. Пісенність, танцювальність, маршовість. ( 9 год )
|
|||||||
1.
|
Пісня,
танець, марш перероста-ють у пісенність, танцювальність, маршовість
|
Пісня,
танець, марш.
Музика
пісенна, танцювальна, маршова.
Тривалості
нот, звукоряд.
Увертюра.
Опера «Кармен».
|
П.
Майборода «Пісня про вчительку»
Ж.
Бізе. Увертюра до опери «Кармен»
|
Поспівка «Ми – третьокласники»
|
|||
2.
|
Пісенність,
тан-цювальність, мар-шовість як основні властивості музики
|
Пісенність, танцювальність, маршовість.
Балет «Горбоконик».
|
Р.
Щедрін. «Ніч», «Золоті рибки», «Цар Горох»
із балету «Горбоконик»
|
«Літо
минулося»
сл. К. Різниченка, муз. Я. Степового
|
|||
3.
|
Пісенність
|
Пісенність. Характер музики.
Симфонічний оркестр.
|
Е.
Гріг «Ранок» із сюїти «Пер Гюнт»
|
«Літо
минулося»
сл. К. Різниченка, муз. Я. Степового
|
|||
4.
|
Пісенність
у вокальній музиці
|
Опера, дума, кобзар.
|
М.
Лисенко. Дума кобзаря «Ой не чорна то хмара над Вкраїною стала» із опери
«Тарас Бульба»
|
«Дівка
Явдошка» (укр. нар. пісня)
|
|||
5.
|
Танцювальність
|
Танцювальність. Симфонія.
Ліга у вокальній музиці.
Звичаї нашого народу (жниварський обряд). Козачок.
|
Український
народний танець «Козачок»
Симфонія
невідомого автора (фінал)
|
«Вийшли
в поле косарі» (укр. нар. пісня)
|
|||
6.
|
Танцювальність
|
Танцювальність.
Життя і творчість М. Глінки.
Кастаньєти.
|
М.
Глінка «Арагонська хота»
|
Поспівка «Дівчатка ми»
«Вийшли
в поле косарі» (укр. нар. пісня)
|
|||
7.
|
Маршовість
|
Маршовість. Оркестр.
Бандура.
Засоби музичної виразності.
|
Є.
Адамцевич «Запорізький марш»
|
«Гей,
там, на горі, Січ іде» (укр. нар. пісня)
«Вийшли
в поле косарі» (укр. нар. пісня)
|
|||
8.
|
Маршовість
у симфонічній музиці
|
Маршовість. Пісня-марш.
Життя і творчість Л. Бетховена. Симфонія. Симфонічна
музика. Симфонічний оркестр.
|
Л.
Бетховен. «Тема долі»,
ІІІ ч.
(уривок) із Симфонії № 5
|
«Гей,
там, на горі, Січ іде» (укр. нар. пісня)
|
|||
9.
|
Зустріч пісеннос-ті, танцювальнос-ті, маршовості
(узагальнення теми)
|
Пісенність, танцювальність, маршовість.
Життя і творчість Ф. Шопена.
Прелюдія. Полонез.
|
Музична вікторина
Ф. Шопен. Прелюдія № 7
Ф. Шопен. Прелюдія № 20
Ф. Шопен. Полонез Ля мажор
|
Виконання пісень за бажанням
|
|||
Тема 2. Інтонація. ( 7 год )
|
|||||||
10.
|
Інтонація
|
Інтонація
в мові, інтонація в музиці.
Скоромовка.
Питальні,
стверджувальні, звуконаслідувальні інтонації.
|
Вірш
А. Барто «Базіка»
С.
Прокоф’єв “Базіка»
В.
Сокальський «Пташка»
|
«Хто
чергові?»
сл. Е.
Шварца, муз. Д. Кабалевського
|
|||
11.
|
Інтонація
|
Питальні,
стверджувальні, діалогічні, гумористичні інтонації.
|
Українська
народна пісня «Зайчик та Лисичка»
В.
Косенко «Гумореска»
|
«Хто
чергові?»
сл. Е.
Шварца, муз. Д. Кабалевського
|
|||
12.
|
Головна
інтонація
|
Головна інтонація.
Обробка народної пісні.
Дуда. Дударик.
|
Українська
народна пісня в оброб-ці М. Леонтовича
«Дударик»
Е.
Гріг «Весільний день у Трольхаугені»
|
«Дударик» (укр. нар. пісня в обробці
М.
Леонтовича)
|
|||
13.
|
Зерно-інтонація
|
Зерно-інтонація.
Звичаї нашого народу (обряд щедрування).
Обробка народної пісні.
|
Л.
Бетховен. ІІІ частина (уривок) із
Симфонії № 5
Українська
народна пісня в оброб-ці М. Леонтовича
«Щедрик»
|
«Щедрик» (укр. нар. пісня в обробці
М.
Леонтовича)
«Ой
хто, хто Миколая любить» (укр. нар. пісня)
|
|||
14.
|
Виражальні
та зображувальні інтонації
|
Виражальні та зображальні інтонації.
Звичаї нашого народу (обряд колядування).
|
М.
Римський-Корсаков «Політ джмеля» із опери «Казка про царя Салтана»
|
«Ой
хто, хто Миколая любить» (укр. нар. пісня)
«Уставай
же, брате» (укр. нар. пісня)
|
|||
15.
|
Єдність
виражальних та зображальних інтонацій у музичних творах
|
Єдність виражальних та зображальних інтонацій, засоби
музичної виразності
|
В.
Косенко. «Дощик»
В.
Кирейко. Опера «Лісова пісня». «Награші Лукаша»
|
«Уставай
же, брате» (укр. нар. пісня)
|
|||
16.
|
«Подорож
лісовою стежкою до замку «Інтонація» (узагальнення теми)
|
Підсумок знань
|
Музична
вікторина
|
Виконання
вивчених пісень
|
|||
ІІ семестр.
Тема 3. Розвиток музики. (10 год)
|
|||||||
17.
|
Розвиток
музики (введення в тему)
|
Розвиток музики, взаємозв’язок музики з життям,
творчість С.Прокоф'єва, симфонічна казка, інструменти симфонічного оркестру
|
С.Прокоф'єв.
Симфонічна
казка «Петрик і Вовк». Тема Петрика
|
«Чому
ведмідь взимку спить»
cл.
О.Коваленкова, муз. Л.Кніппера
|
|||
18.
|
Прийоми
розвитку музики
|
Прийоми розвитку музики (ладовий, тембровий розвиток),
мажор, мінор, динаміка,темп, характер музики, інструменти симфонічного
оркестру
|
С.Прокоф’єв.
Симфонічна
казка «Петрик і Вовк». Сцена Петрика і Пташки.
|
«Гра в
слова»
cл. А.
Барто, муз. І. Арсєєва
«Чому
ведмідь взимку спить»
cл.
О.Коваленкова, муз. Л.Кніппера
|
|||
19.
|
Прийоми
розвитку музики. Жанровий та симфонічний розвиток
|
Прийоми розвитку музики ( тембровий, динамічний,
жанровий, симфонічний), коломийка, рапсодія, групи симфонічного оркестру,
творчість Е. Гріга
|
Е.
Гріг. «Ранок»
Г.
Майборода.
«Гуцульська
рапсодія» (фрагмент)
|
«Верховино,
світку ти наш» (укр. нар. пісня)
|
|||
20.
|
Розвиток
музики і розвиток образу
|
Прийоми розвитку музики (динамічний, темповий,
виконавський), розвиток образу, творчість Е. Гріга
|
Е.
Гріг «Навесні»
Г.
Майборода.
«Гуцульська
рапсодія»
|
«Верховино,
світку ти наш» (укр. нар. пісня)
«Грицю,
Грицю, до роботи» (укр. нар. пісня)
|
|||
21.
|
Розвиток
музики і розвиток образу
|
Прийоми розвитку музики динамічний, тембровий,
жанровий, темповий, інтонаційно-мелодичний), розвиток образу, творчість Е.
Гріга
|
Е.
Гріг «В печері гірського короля»
|
«Грицю,
Грицю, до роботи» (укр. нар. пісня)
|
|||
22.
|
Сюжетний
розвиток музики
|
Сюжетний розвиток музики, музичний діалог, життєвий і
творчий шлях С. Гулака-Артемовського
|
С.
Гулак-Артемовський.
Опера
«Запорожець за Дунаєм». Дует Карася та Одарки
|
Повторення
вивчених пісень
|
|||
23.
|
Інтонаційно-мелодичний
розвиток
|
Інтонаційно-мелодичний розвиток музики, веснянки,
життєвий і творчий шлях шлях Ф. Шопена, прелюдія
|
Ф.
Шопен. Прелюдія №7
Ф.
Шопен. Прелюдія №20
|
«Ягілочка»
» (укр. нар. пісня в обробці Я.
Степового)
|
|||
24.
|
Ладогармонійний
розвиток музики
|
Ладогармонійний розвиток музики, мажор, мінор,
творчість Ф. Шуберта
|
Ф.
Шуберт. Вальс ля бемоль мажор
Ф.
Шуберт. Алегретто
|
«Ягілочка»
» (укр. нар. пісня в обробці Я.
Степового)
|
|||
25.
|
Ой,
весна, весна, днем красна
|
Звичаї нашого народу, веснянки, засоби музичної
виразності
|
М.
Лисенко. Опера «Зима і весна». Хор «А вже весна»
|
«Ягілочка»
» (укр. нар. пісня в обробці Я.
Степового)
|
|||
26.
|
Розвиток
музики (узагальнення теми)
|
Підсумок знань
|
Музична
вікторина
|
||||
Тема 3. Будова (форми) музики. (9 год)
|
|||||||
27.
|
Будова
(форми) музики (введення в тему)
|
Будова (форми) музики (фрази, частини), одночастинні
твори, творчість Е. Гріга
|
Е.
Гріг. «Пісня Сольвейг» І частина
|
«Гей,
там, на горі, Січ іде» (укр. нар. пісня)
«Пастух»
(франц. нар. пісня)
|
|||
28.
|
Двочастинна
будова музики
|
Двочастинна будова музики, канон
|
Е.
Гріг. «Пісня Сольвейг» (повністю)
|
«Пастух»
(франц. нар. пісня)
|
|||
29.
|
Тричастинна
будова музики
|
Тричастинна будова музики, творчість М.Лисенка,
експромт
|
М.Лисенко.
«Експромт»
|
«Соловеєчку,
сватку, сватку» (укр. нар. пісня)
|
|||
30.
|
Варіації
|
Форма варіацій
|
Легенда
про калину. Ю. Щуровський. «Варіації на тему укр.. нар. пісні «Ой єсть в лісі
калина»
|
«Ой
єсть в лісі калина» (укр. нар. пісня)
|
|||
31.
|
Рондо
|
Форма рондо, творчість О. Бородіна, романс
|
О.
Бородін. Романс «Спляча княжна»
|
«Класне
рондо»
|
|||
32.
|
Рондо.
Варіації
|
Форми рондо та варіацій, канон, підголоски, життєвий і творчий
шлях В. Моцарта
|
В.
Моцарт. Варіації на тему франц. нар. пісні «Пастух». В. Моцарт. «Рондо в
турецькому стилі»
|
«Ой на
горі жито» (укр. нар. пісня)
|
|||
33.
|
Три
основні групи побудови музичних творів
|
Три основні групи побудови музичних творів, повторення
та контраст, творчість Е. Гріга
|
Е.
Гріг. «Танець Анітри»
|
«Ой на
горі жито» (укр. нар. пісня)
|
|||
34.
|
Будова
(форми) музики (узагальнення теми)
|
Підсумок знань
|
Музична
вікторина
|
Повторення вивчених пісень
|
|||
35.
|
Стежками
музичного мистецтва
|
Музика
– це мистецтво, що передає почуття, думки й настрої людини та постійно
розвивається у звуковому потоці
|
Тестові
завдання
|
||||
Немає коментарів:
Дописати коментар