Музика. 2 клас.
Джерела музичного мистецтва. 35 годин (4 години – резервні)
№ п/п
|
Дата
|
Тема
|
Теоретичні відомості
|
Матеріал
для сприймання
|
Матеріал для виконання
|
||
І семестр.
Тема 1. Пісня, танець, марш. ( 8 год )
|
|||||||
1.
|
Джерела
музичного мистецтва
|
Композитор, виконавець, слухач – співтворці музики.
Пісня, танець, марш – джерела музичного мистецтва (первинні музичні прояви
людини в побуті, праці, обрядовості).
|
Д.
Кабалевський «Три кити»
|
«Пісня
про школу»
сл. В.
Вікторова, муз. Д. Кабалевського
|
|||
2.
|
Пісня
– душа музики
|
Пісня – найважливіший тип музики.
Зміст пісень.
|
Я.
Степовий «Колискова»
|
«Пісня
про школу»
сл. В.
Вікторова, муз. Д. Кабалевського
|
|||
3.
|
Пісня
|
Життєві обставини звучання пісні.
Різновиди пісень.
|
Л.
Бетховен «Бабак»
|
«Школяр»
сл. Б.
Лепкого, муз. Ф. Колесси
|
|||
4.
|
Танець
на танцювальному майданчику
|
Життєві обставини звучання танців.
Різновиди танців.
|
С.
Рахманінов «Італійська полька»
П.
Чайковський «Вальс» із балету «Спляча красуня»
|
«Ой
заграйте, дударики»
сл. Б.
Лепкого, муз. А. Філіпенка
«Школяр»
сл. Б.
Лепкого, муз. Ф. Колесси
|
|||
5.
|
Незвичайний
танець
|
Танцювальна музика у творчості сучасних композиторів.
Різноманітність танцювальних образів.
|
Д.
Шостакович «Вальс-жарт»
Д.
Кабалевський «Танець молодого бегемота»
|
«Ой
заграйте, дударики»
сл. Б.
Лепкого, муз. А. Філіпенка
|
|||
6.
|
Марш
|
Життєві обставини звучання маршів.
Різновиди маршів.
|
Д.
Кабалевський «Три варіанти маршу»
Є.
Адамцевич «Запорізький марш»
|
«Гей,
військо йде»
сл. І.
Франка, муз. В. Верховинця
|
|||
7.
|
Марш
|
Настрої, характери, виражальні засоби маршів.
|
П.
Чайковський «Марш дерев’яних
солдатиків”
М.
Блантер «Футбольний марш»
|
«Гей,
військо йде»
сл. І.
Франка, муз. В. Верховинця
«Веселий
музикант»
сл. Т.
Волгіної, муз. А. Філіпенка
|
|||
8.
|
Пісня,
танець, марш зустрічаються (урок-узагальнення)
|
Настрої і характери в основних типах музики. Поєднання
елементів різних типів музики в одному творі.
|
Українські
народні пісні в обробці Я. Степового «Дощик», «Лугом іду», «Гей, не дивуйте»
|
«Веселий
музикант»
сл. Т.
Волгіної, муз. А. Філіпенка
|
|||
Тема 2. Музика виражає та зображує. ( 8 год )
|
|||||||
9.
|
Музику
народило життя
|
Зв’язок музики з життям: музику народило життя. Усе, що є в
житті, музика намагається зобразити, виразити.
|
Є.
Адамцевич «Запорізький марш»
|
«Любіть
Україну»
сл. В.
Сосюри, муз. М. Ведмедері
|
|||
10.
|
Настрої,
почуття, думки в музиці
|
Виражальні можливості музики: настрій людини.
|
Л.
Бетховен «Весела. Сумна.»
|
«Любіть
Україну»
сл. В.
Сосюри, муз. М. Ведмедері
|
|||
11.
|
Музика
малює портрет
|
Зображальні можливості музики: характер, рухи, дії
людини.
|
Д.
Кабалевський «Три подружки»
|
«Дударик»
(укр. нар. пісня)
|
|||
12.
|
Звірі
в музиці
|
Зображення музикою природи: тварини.
|
М.
Сільванський «Пташка і кицька»
|
«Господарство» (укр. нар. пісня в обробці
Я.
Степового )
|
|||
13.
|
Музичний
пейзаж
|
Зображення музикою природи: музичні пейзажі.
|
Е.
Гріг «Ранок» із сюїти
«Пер Гюнт»
|
«Господарство» (укр. нар. пісня в обробці
Я.
Степового )
|
|||
14.
|
Музика
передає рух
|
Музика здатна передати, зобразити рух.
|
М. Глінка
«Попутна пісня»
|
Щедрівка
«Ой сивая та і зозуленька»
|
|||
15.
|
Святкова
музика
|
Музика – прикраса життя, особливо у свято.
Музика новорічних свят.
|
Українські
народні пісні в обробці М. Леонтовича
«Ой сивая та і зозуленька»,
«Щедрик»
|
Щедрівка
«Ой сивая та і зозуленька»
|
|||
16.
|
Музика
виражає та зображує (підсумковий урок)
|
Музика виражає настрої, почуття, характер людини. Вона
зображує різноманітні рухи людини, певні життєві події, картини природи тощо.
|
Гра
«Відгадай героя»
|
Гра
«Вірно-невірно»
|
|||
ІІ семестр.
Тема 3. Подорожі з піснею, танцем, маршем. (10 год)
|
|||||||
17.
|
Подорожі
з піснею, танцем, маршем
|
Виражальні засоби та інтонаційні особливості пісні,
танцю, маршу. Три основні музичні жанри (пісня, танець, марш) як основа
різноманіття жанрів музичного мистецтва.
|
Колядка
«Ой коляда-колядниця»
Щедрівка
«Ой там за горою»
|
Хор
«Семеро козенят» із опери «Вовк і семеро козенят» М. Коваля
|
|||
18.
|
Подорож
із піснею
|
Пісня як основа знайомства з оперою.
Поняття про оперу.
|
М.
Коваль. Сцена із ІІ дії опери «Вовк і семеро козенят»
|
Хор
«Семеро козенят» із опери «Вовк і семеро козенят» М. Коваля
|
|||
19.
|
Подорож
із піснею
|
Пісня як основа знайомства з оперою, концертом.
Поняття про концерт.
|
Укр.
нар. пісня «Ой лопнув обруч»
І.
Беркович. Концерт для фортепіано з оркестром № 2 (ІІІ ч. фінал)
|
Тема
Всезнайки, Туптунки, Бодайки із опери «Вовк і семеро козенят» М. Коваля
|
|||
20.
|
Подорож
із танцем
|
Танець як основа знайомства з балетом.
Поняття про балет.
|
П.
Чайковський «Танець маленьких лебедів» (фортепіанна п’єса)
П.
Чайковський «Танець маленьких лебедів» із балету «Лебедине озеро»
|
«Зима
і весна» (укр. нар. пісня в обробці
Я.
Степового)
|
|||
21.
|
Подорож
із танцем
|
Танець як основа знайомства із симфонією.
Поняття про симфонію.
|
Український
народний танець «Козачок»
Невідомий
автор 1-ї пол. ХІХ ст.. Симфонія соль
мінор (ІV ч. Козачок)
|
«Зима
і весна» (укр. нар. пісня в обробці
Я.
Степового)
|
|||
22.
|
Подорож
із маршем
|
Марш як основа знайомства з оперою.
Маршовість як характерна ознака образів опери.
|
М.
Лисенко. Хор «Ходім, братці, воювати» з опери «Коза-дереза»
|
Пісня
Кози з опери «Коза-дереза»
сл.
народні, муз. М. Лисенка
|
|||
23.
|
Подорож
із маршем
|
Марш як основа знайомства з оперою.
Маршовість як характерна ознака героїчних образів
опери.
|
Ж.
Бізе. Марш Тореадора з опери «Кармен»
|
Пісня
Лисички з опери «Коза-дереза»
сл.
народні, муз. М. Лисенка
|
|||
24.
|
Музичні
країни – Опера, Балет
|
Входження до «музичних країн» Опери, Балету завдяки
пісні, танцю і маршу.
|
С.
Прокоф’єв. Вальс із балету «Попелюшка»
|
«Гарний
танець гопачок» (укр. нар. пісня)
|
|||
25.
|
Музичні
країни – Симфонія, Концерт
|
Входження до «музичних країн» Симфонії, Концерту
завдяки пісні, танцю і маршу.
|
Веснянка
«Вийди, вийди, Іванку»
П.
Чайковський. Концерт для фортепіано з оркестром № 1 (фінал)
|
«Гарний
танець гопачок» (укр. нар. пісня)
|
|||
26.
|
Подорожі
музичними країнами (урок -узагальнення)
|
Пісня, танець, марш – основа різноманіття жанрів
музичного мистецтва, найвагоміші серед яких опера, балет, симфонія,
інструментальний концерт.
|
Музична
вікторина
|
Виконання
вивчених пісень
|
|||
Тема 3. Мова музики. (9 год)
|
|||||||
27.
|
Мова
музики
|
Своєрідність і неповторність музичного твору залежить
від музичної мови, якою розмовляв з нами композитор. Ми розмовляємо словами,
реченнями , а музика – фразами, мелодіями.
|
Л.
Бетховен «Бабак»
|
«Як
діждемо літа» (укр. нар. пісня в обробці
М.
Дремлюги)
|
|||
28.
|
Елементи
музичної мови – мелодія, лад
|
Основний елемент музичної мови – мелодія. Мелодія і
супровід.
Лад (мажор, мінор).
|
Л.
Бетховен «Весела. Сумна.»
|
«Як
діждемо літа» (укр. нар. пісня в обробці
М.
Дремлюги)
|
|||
29.
|
Елементи
музичної мови – лад, ритм, метр
|
Визначення метру, ритму, ладу в музиці.
|
П.
Чайковський «Кіт у чоботях і біла
кицька» із балету «Спляча красуня»
|
Веснянка
«Розлилися води»
|
|||
30.
|
Елементи
музичної мови – динаміка, регістр, штрихи
|
Визначення динаміки, регістру, штрихів у музиці.
|
Д.
Кабалевський «Зайчик дражнить ведмедика»
|
Веснянка
«Розлилися води»
|
|||
31.
|
Елементи
музичної мови – лад, динаміка, темп
|
Розкриття образу завдяки елементам музичної мови: ладу,
динаміці, темпу.
|
Р.
Шуман «Перша втрата»
|
«Свято
перемоги»
сл. М.
Танича, муз. Г. Скоропуда
|
|||
32.
|
Елементи
музичної мови - тембр
|
Визначення тембру в музиці.
Розпізнавання тембрів голосів і музичних інструментів.
Музична казка.
|
С.
Прокоф’єв. Теми Петрика, Пташки, Качки
із симфонічної казки «Петрик і Вовк»
|
«Чабанець»
сл. С.
Жупанина, муз. А. Кос-Анатольського
|
|||
33.
|
Елементи
музичної мови - тембр
|
Визначення тембру в музиці.
Розпізнавання тембрів голосів і музичних інструментів
|
С.
Прокоф’єв. Теми Кицьки, Дідуся, Вовка, Мисливців із симфонічної казки «Петрик
і Вовк»
|
«Чабанець»
сл. С.
Жупанина, муз. А. Кос-Анатольського
|
|||
34.
|
Казка,
яку розповіла музика
|
Симфонічна казка розповідає музичною мовою: ми
впізнаємо героїв за мелодією, тембром, динамікою, темпом, ладом.
|
С.
Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петрик і Вовк».
Ігри:
«Відгадай музичний інструмент», «Відгадай героя симфонічної казки»
|
Підготовка
до уроку-концерту
|
|||
35.
|
Зміст
і мова музики (урок-концерт)
|
Зв’язки
між життєвим змістом музики та його
втіленням засобами музичної виразності.
|
Музика
за вибором вчителя
|
Виконання
вивчених пісень
|
|||
Немає коментарів:
Дописати коментар