Музика. 4 клас.
Музика єднає світ. 35 годин (4 години – резервні)
№ п/п
|
Дата
|
Тема
|
Теоретичні відомості
|
Матеріал
для сприймання
|
Матеріал для виконання
|
|
І семестр.
Тема 1. Музика мого народу. ( 16 год )
|
||||||
1.
|
Музика
мого народу
|
Символи України, Державний гімн України, музика
професійна, народна та професійна в народному дусі
|
Легенда
про пісню.
Державний
гімн України.
Укр.
нар. пісня «Ой, гиля, гиля, гусоньки, на став»
«Балада
про мальви»
|
«Зоре
моя вечірняя»
сл. Т.
Шевченко, муз. Я. Степового
|
||
2.
|
Троїсті
музики
|
Троїсті музики
|
Легенда
про троїстих музик.
Троїсті
музики
|
«Зоре
моя вечірняя»
сл. Т.
Шевченко, муз. Я. Степового
|
||
3.
|
Жниварські
пісні
|
Особливості жанру жниварських пісень, групи жниварських
пісень
|
«Поле
моє, поле»
«У
неділю раненько»
|
«Вийшли
в поле косарі» (укр. нар. пісня)
|
||
4.
|
Українські
народні жартівливі пісні
|
Особливості жанру жартівливих пісень, творчість М.
Калачевського, симфонія
|
Укр.
нар. пісня «Дівка в сінях стояла»
М. Калачевський.
«Українська
симфонія», ІІ частина
|
«Сіяв
мужик просо» (укр. нар. пісня)
|
||
5.
|
Коломийки
|
Коломийки, народні інструменти гуцульського краю
|
Коломийки,
укр.
нар. пісня «Верховино, світку ти наш
|
Коломийка
«Підемо до калини»
|
||
6.
|
Колискові
|
Особливості жанру колискових пісень, ліга у вокальній
музиці, канон
|
Казка
«Колискова Дряпушкові»
|
«Ой
ходить сон» (укр. нар. пісня)
|
||
7.
|
Вокальна
й інструментальна музика
|
Вокальна й інструментальна музика, рапсодія, елегія,
коломийка
|
Укр.
нар. пісня «Верховино, світку ти наш».
Г.
Майборода. «Гуцульська рапсодія».
М.
Лисенко. «Елегія»
|
«Рідна
мова»
сл. і
муз. М. Катричко
|
||
8.
|
Музика
мого народу (закріплення та узагальнення знань)
|
Підсумок знань
|
Музична
вікторина
Тестові
завдання
|
Виконання
вивчених пісень
|
||
9.
|
Історичні
пісні
|
Особливості жанру історичних пісень, козацтво, гетьмани
України
|
Укр.
нар. пісня «Ой на горі та й женці жнуть»
|
«Ой на
горі та й женці жнуть» (укр. нар.
пісня)
|
||
10.
|
Думи
|
Думи, кобзар – народний співець, виконавець дум,
музичні інструменти кобзарів
|
«Ой на
горі та й женці жнуть» (укр. нар.
пісня)
|
|||
11.
|
Кобзар
– невмирущий народний співець
|
Думи, кобзар – народний співець, виконавець дум,
музичні інструменти кобзарів
|
Т.
Шевченко. «Перебендя», «Дума про козака
Голоту»
|
«Ой на
горі та й женці жнуть» (укр. нар.
пісня)
|
||
12.
|
Постать
творця (Маруся Чурай)
|
Постать Марусі Чурай, її пісенна творчість
|
Укр.
нар. пісня «Засвіт встали козаченьки»
|
Щедрівка
«Слава нашим господарям»
|
||
13.
|
Використання
народних мелодій у творчості композиторів
|
Опера, увертюра, творчість М. Лисенка
|
М.
Лисенко. Опера «Тарас Бульба». Увертюра
|
Щедрівка
«Слава нашим господарям»
|
||
14.
|
Ліричні
пісні
|
Особливості жанру ліричних пісень, симфонічний оркестр
|
Укр.
нар. пісня «Віють вітри…»
М. Калачевський.
«Українська симфонія» І частина (уривок)
|
«Чом,
чом,чом, земле моя»
сл. В.
Лебедової, муз. Д. Сичінського
|
||
15.
|
Календарно-обрядові
пісні
|
Особливості жанру календарно-обрядових пісень, традиції
свята Миколая, колядки, щедрівки
|
Колядки,
щедрівки
|
«Забілів
від снігу гай» (укр. нар. пісня)
Щедрівка
«Чи дома, дома»
|
||
16.
|
Музика
мого народу (підсумковий урок)
|
Підсумок знань
|
Музична
вікторина
|
Виконання
вивчених пісень
|
||
ІІ семестр.
Тема 2. Музика не знає кордонів. ( 19 год )
|
||||||
17.
|
Музика
не знає кордонів
|
Спільні й відмінні риси музики різних народів жанр
концерту
|
Народні
танці: гопак (український), бульба (білоруський), лезгинка (грузинський)
П.
Чайковський. Концерт №1 для фортепіано з оркестром. Фінал (фрагмент)
|
«Вийди,
вийди, Іванку» (укр. нар. пісня)
|
||
18.
|
Музика
українського та російського народів
|
Історична, мовна та культурна спорідненість
українського та російського народів, спільні та відмінні риси музики
українського та російського народів
|
Укр.
нар. пісня «Реве та стогне Дніпр широкий»
Рос.
Нар. пісня «Вниз по матушке Волге» .
«Пісня про Дніпро»
|
«Вийди,
вийди, Іванку» (укр. нар. пісня)
|
||
19.
|
Знайомство
з музикою білоруського народу
|
Історія, культура та побут білоруського народу.
Особливості музичної мови білоруського народу
|
К.
М’ясков. «Білоруськпий танець»
|
«Перепілонька»
(білорус. нар. пісня)
|
||
20.
|
Спорідненість
музики слов’янських народів
|
Спільні риси музики слов’янських народів, жанр концерту
|
Порівняльна
характеристика трьох прикладів музики слов’янських народів. С. Рахманінов.
Концерт для фортепіано з оркестром №3, І частина (фрагмент)
|
«Со
в’юном я хожу» (рос. нар. пісня)
|
||
21.
|
Спорідненість
музики слов’янських народів
|
Спільні риси музики слов’янських народів, жанр
«концерту», коломийки, частівки, життєвий і творчий щлях М. Глінки
|
Р.
Щедрін. Концерт для оркестру «Пустотливі частівки»
|
«Гуде
вітер вельми в полі»
сл. В.
Забіли, муз. М. Глінки
|
||
22.
|
Музика
народів Закавказзя
|
Історія, культура та побут народів Закавказзя.
Особливості музичної мови народів Закавказзя
|
Грузинський
народний танець лезгинка. А. Хачатурян. Балет «Гаяне». Гопак
|
«Курчатка»
сл. Т.
Муталібова (пер. М. Яскулка), муз. Г.
Гусейнлі
|
||
23.
|
Музика
народів Середньої Азії
|
Історія, культура та побут народів Середньої Азії.
Особливості музичної мови народів Середньої Азії
|
Узбецька
народна пісня-танець «Мавриги». К.
М’ясков «Туркменський танець»
|
«Курчатка»
сл. Т.
Муталібова (пер. М. Яскулка), муз. Г.
Гусейнлі
|
||
24.
|
Музика
народів Прибалтики
|
Історія, культура та побут народів Прибалтики.
Особливості музичної мови народів Прибалтики.
|
Укр.
нар. пісня «Женчичок-бренчичок»
|
«Півник»
(латвійська нар. пісня)
|
||
25.
|
Українські
веснянки
|
Традиції зустрічі весни
|
Українські
веснянки
|
Веснянка
«Соловеєчку, сватку, сватку»
|
||
26.
|
Музика
не знає кордонів (закріплення та узагальнення знань)
|
Тестові завдання
|
||||
27.
|
Музика
не знає кордонів
|
Інтернаціональна сутність музичної мови
|
Д.
Гершвін. Опнра «Порті та Бесс». Колискова. Болгарська нар. пісня «Посадив
полин я»
|
«Захід
сонця». Муз. Е. Гріга, сл.. А. Мукка
(Переклад
з норвезької М. Яскулка)
|
||
28.
|
Музична
мова композиторів різних країн
|
Особливості музичної мови композиторів різних країн,
«баркарола», життєвий і творчий шлях М. Глінки
|
М.
Лисенко «Баркарола»
М.
Глінка. Романс «Венеціанська ніч»
|
Романс
«Захід сонція»
|
||
29.
|
Подорож
країнами світу разом із музикою
|
Історія, культура та побут народів Чехії та Угорщини.
Особливості музичної мови народів Чехії та Угорщини
|
З.
Кодай. Чардаш з опери «Харі Янош»
Й.
Брамс. «Угорський танець №2»
|
«Полька»
(чеська нар. пісня-танець)
|
||
30.
|
Подорож
країнами світу разом із музикою
|
Історія, культура та побут народів Франції та Австрії.
. Особливості музичної мови народів Франції та Австрії, життєвий і творчий
шлях В. Моцарта, форма варіацій
|
В.
Моцарт. Варіації на тему франц. нар. пісні
В.
Моцарт. Симфонія соль мінор, І частина (фрагмент)
|
«Пастух»
(франц. нар. пісня)
|
||
31.
|
Музика
польського народу
|
Історія, культура та побут польського народу.
Особливості музичної мови польського народу, життєвий і творчий шлях Ф.
Шопена, мазурка
|
Ф.
Шопен. Мазурка ля мінор
|
«Жайворонок»
(польська нар. пісня)
«Женчичок-бренчичок» (укр. нар. пісня)
|
||
32.
|
Музика
не знає кордонів
|
Історія, культура та побут японського народу.
Особливості музичної мови японського народу, форма варіацій
|
Д.
Кабалевський. Варіації на тему японськогї нар. пісні «Вишня»
|
«Вишня»
(японська нар. пісня)
|
||
33.
|
Музика
не знає кордонів
|
Історія, культура та побут індонезійського народу.
Особливості музичної мови індонезійського народу
|
«Прогулянка
з батьком» (індонез. нар. пісня)
|
|||
34.
|
Подорож
країнами світу разом із музикою
|
Музична вікторина
|
||||
35.
|
Композитор.
Слухач. Виконавець (підсумковий урок за рік)
|
Тестові завдання
|
Слухання
музики за бажанням
|
Виконання
пісень за бажанням
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар